perjantai 17. toukokuuta 2013

Taiston kevätretki

Olin jo pitkään odottanut retkeä sisareni luo Vuorenkylään. Tänään se vihdoin toteutui. Lähdin hoitajan kanssa taksilla matkaan aurinkoisena keskiviikko iltapäivänä 15.5.13. Viime vuonna tein myös samanlaisen kevätretken hoitajien kanssa sisareni luo 8.5.12.

Odottavissa tunnelmissa

Nyt pääsen kyytiin

Lähdimme Vuorenkylään päin ajelemaan Vuorenkyläntietä pitkin. Matkan varrella oli monia tuttuja paikkoja; Rihmala; muistelin että sieltä oli yksi rippikoulukaveri, Putkijärvi; siellä kävin pilkillä ja laittelin myös verkkoja ja katiskoita järveen, Kukkaroinen; se on Heidin miehen kotipaikka, Kivikoski; siellä olin töissä, raivaushommissa pellolla ja Luntan paikka; olin Esalla kuorma-auto hommissa. Olipa maisemat muuttuneet.


Tuttuja paikkoja

    Nyt tultiinkin jo siskon luo.

Tutuissa maisemissa


Heti pihaan tullessa Taisto tokaisi: "tuon rakennuksen minä olen rakentanut".

Kiva tulla tutulle pihamaalle. Kauniita kukkia ja linnutkin laulavat.


Sisko laittoi päiväkahvit ulos, koska oli niin kaunis ilma ja halusin seurustella ulkona. Siinä yhdessä kahviteltiin ja juteltiin siis minä ja sisko, Tuula- hoitaja ja taksikuski, myöhemmin seuraamme liittyi vielä kirjastoauton kuljettaja, koska tänään oli kirjastoautopäivä. Kylläpä kahvi maistui hyvälle hyvässä seurassa.


 Kotiin Kuninkaankartanoon lähdimme illan suussa ja päätimme palata eri reittiä, joten tulimmekin Joutsan kautta. Ennen lähtöä sovimme sisareni kanssa, että teemme tästä jokavuotisen hetken.



Olipa kiva reissu


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti